29 Ağustos 2012 Çarşamba

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi





Düzenleyen: Marmara Üniversitesi
Yer: Marmara Üniversitesi
Başlangıç: 12.09.2012
Bitiş: 14.09.2012 

21. Yüzyılda Okuryazarlık ve Geleceği

Bilimsel gelişmeler ve teknolojik ilerlemelere bağlı olarak meydana gelen toplumsal değişim ve dönüşümler, eğitim, eğitimli olma ve öğrenme kavramlarının yanı sıra okuryazarlık algı ve tanımını da değiştirmiştir. Okuryazarlık, sadece kişinin dil gelişimi ve temel becerileri ile ilgili bir kavram olmaktan çıkmıştır. Okuryazarlık, artık sosyal çevreden de etkilenen ve temelinde iletişim olan bir eğitim terimidir. 

Bugün okuryazarlık denilince, kişinin dil becerileri yanında iletişim becerileri, sosyal gelişimi, iletişim teknolojilerini kullanma becerileri ve insanın yaşadığı toplumun kültürüne uyumunu da içeren çok geniş bir eğitim meselesi anlaşılmaktadır. Okuryazarlık kavramı tekil değil, çoğul olguları kapsar hale gelmiş; bilgisayar okuryazarlığı, bilim okuryazarlığı, çevre okuryazarlığı, teknoloji okuryazarlığı, internet okuryazarlığı, medya okuryazarlığı gibi farklı okuryazarlık türleri tanımlanmıştır. 

Detaylı bilgi için TIK! 


Shout

0 yorum:

Yorum Gönder