31 Ağustos 2012 Cuma

İsmi; Ölümsüzlük Mantarı


Çukurova Üniversitesi’nde altı yıl önce deneme üretimine başlanan “ölümsüzlük mantarı”nın seri üretimine başlandı. Uzmanlar mantarın kanser, kalp rahatsızlıkları, hipertansiyon, yüksek kolesterol, alzheimer, diyabet, hepatit gibi hastalıklarda bağışıklık sistemini kuvvetlendirici etkisi olduğuna dikkat çekiyor.

Araştırmayı yürüten Çukurova Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ömer Çolak, Latince adı "Ganoderma Lucidum" olan, "Kırmızı Reishi" olarak da bilinen türün Çin, Tayvan, Japonya ve ABD'de üretildiğini belirterek, mantarın üretim koşullarının dünya genelinde sır gibi saklandığını söylüyor. Reishi ile Manyas Gölü'nün temizlenmesi çalışmalarında karşılaştığını belirten Çolak, "Araştırmalarımda dünyada bir, iki mantar türünün tıbbi açıdan, diğer yenebilen mantarlara göre daha değerli olduğunu öğrendim ve bunları araştırdım. Çukurova Üniversitesi kampüsünde, Kapıdağ Yarımadası'nda, Bursa'da bu mantarlara ulaştım. Mantarlardan yola çıkıp laboratuar koşullarında, bunların profesyonel olarak üretilebilirliğini ortaya koydum" diye konuşuyor.

Yurt dışında toz ya da hapı satılıyor

ABD, Çin ve Japonya'da mantarın kendisinin satılmadığını, toz ya da hap şeklindeki sentezlerinin olduğunu belirten Çolak kullanıcıları uyarıyor: "Mantarın etki etmesi için meyvelerinin iyi gelişmiş olması lazım. Haplarda meyvenin hangi bölümünden yapıldığını bilemeyebilirsiniz. Siz fark etmeden toz haline getirildiğinde, mantarın sapından mı meyvesinden mi yapıldığı kestirilemeyebilir. Üretilen mantarlar 'Ganoturk' adıyla satışa sundu. Mantarın etkisi en iyi, iki saat kaynatılıp suyunun içilmesiyle sağlanıyor. Çolak, mantarların doktor görüşü alınarak kullanılması gerektiğini söylüyor.

Giresun ve Ordu'da da bulundu

Sabah'ın haberine göre ise Giresun Orman Bölge Müdürü Ali Kaya, müdürlük sınırları içerisinde ölümsüzlük mantarına rastlandığını ve yöre halkı tarafından tanınmadığı için rağbet görmediğini dile getirdi. Kaya, "Piyasada aranan bir mantar türü olduğundan maddi değeri çok yüksektir. Yurt dışından yüksek maliyetlerle getirilerek kültür ortamında üretimi yapılan Ganoderma Lucidum, Ordu İşletmesi Çambaşı Şefliği'nde doğal ortamında yaşamını sürdürmektedir" dedi.


Shout

0 yorum:

Yorum Gönder