13 Eylül 2012 Perşembe

Facebook 'tan Dev Plan


Facebook'un patronu Mark Zuckerberg, sosyal devin bu zorlu alana gireceğini resmen onayladı!

Facebook'un kendi arama motorunu geliştirmek üzere çalıştığı aylardır konuşuluyor. Şimdi ise Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, bu söylentileri TechCrunch Disrupt konferansındaki sözleriyle onayladı.

Zuckerberg, arama işi konusundaki sorulara şöyle cevap veriyor: "Facebook, insanların aklındaki soruları eşsiz bir biçimde cevaplayacak bir konumda bulunuyor. Bir noktada bunu yapacağız. Bunun üzerinde çalışan bir takımımız var." Zuckerberg, Facebook'un şu an bile çok sayıda aramayı cevapladığını vurguluyor: "... temel olarak günde 1 milyar sorguyu cevaplıyoruz ve aslında biz, denemiyoruz bile." Zuckerberg'e göre aramanın sorulan soruya spesifik bir cevap vermesi gerekiyor: "Arama motorları size bir grup cevap verecek şekilde gelişiyorlar, 'Benim spesifik bir sorum var, bu soruyu benim için cevapla'."

Zuckerberg, arama konusunda Facebook yatırımcılarından Microsoft'tan destek alıp almayacağı konusunda herhangi bir şey söylemedi. Bunun yanında sosyal devin yeni arama işlevini ne zaman kullanıma sunabileceği de bilinmiyor.

Ve Android kullanıcılarını ilgilendiren iyi haber!

Facebook, Android uygulamasında HTML5'i kullanmaktan vazgeçerek onu "doğal" bir yapıya kavuşturacağını açıkladı. Şirket benzer kararı bir süre önce Facebook'un iOS uygulaması için de vermişti ve onu daha hızlı bir hale getirmişti.

Mark Zuckerberg, mobil uygulamalarda HTML5'i tercih etmelerinin büyük bir hata olduğunu şöyle itiraf ediyor: "(HTML5'i kullanmak) yaptığımız en büyük stratejik hatalardan bir tanesiydi."

Zuckerberg, yeni Android uygulamasında yeni işlevlere de yer vereceklerini söylüyor. "Doğal" koda sahip uygulamanın ne zaman yayınlanacağı şimdilik bilinmiyor.

Bu arada Zuckerberg, bir "Facebook telefonu" üzerinde çalıştıkları iddialarını da yalanladı. Sosyal devin patronu, böyle bir telefonu milyonlarca kişi kullansa bile Facebook için bir getirisi olmayacağını düşünüyor. Zuckerberg, bir telefon üretmek yerine mobile odaklanarak her mobil cihazda kullanılabilecek, mümkün olduğu kadar derin entegrasyon sunan bir deneyim meydana getirmek istediklerini söylüyor.


Shout

0 yorum:

Yorum Gönder