Anahtar Kelimelerin Seçilmesi
Arama motorları yönetiminde ki bir sonra ki adım anahtar sözcük seçimidir. Anahtar sözcükler hem konuyla ilgili olmalı hem de çok sok kullanılmalıdır.
İlgili derken şunu kastediyorum; Eğer "restoranlar"la ilgili bir web siteniz varsa ve web siteniz Google 'da "bilgisayar" kelimesiyle yapılan bir arama da ilk sırada gösteriliyorsa, bundan başta belki biraz ziyaretçi kazanabilirsiniz. Çünkü insanlar sitenizin önce "bilgisayar" ile ilgili olduğunu düşünerek web sitenizi ziyaret ederler. Ancak sitenize geldiklerinde sitenizin bilgisayarla ilgili olmadığını ve restoranlarla ilgili bir site olduğunu anlayarak çekip giderler. Sitenize bu tip ilgisiz insanların önce gelip, sonra da çekip gitmesine rağmen web sitenizin sayacı yüksek bir rakam gösterebilir. Peki sizce sayacın gösterdiği bu sayının yüsekliği önemli midir ? Kesinlikle hayır. Bu tip ziyaretlerin hiç birisi sizin işinize yaramayacaktır.
"Bilgisayar" kelimesi aslında çok sık olarak aranır. Ancak restoranlarla ilgisi tartışılır.
Bir ürün satmaya ya da belli ilgi gruplarını sitenize çekmeye çalışıyor olabilirsiniz. Zaten hedef de bu şekilde olmalıdır. Restoran işinde olan bir sitenin "bilgisayar" kelimesini arayan kişilerin web sayfanısa çekmesinin hiçbir manası yoktur. Eğer restoran işindeyseniz ve yiyecek servisi yapıyorsanız, bu ziyaretçilerden herhangi birisinin o anda ürünlerinizle ilgileneceğinden gerçekten şüphe ederim.
Eğer yalnızca ziyaret olsun diye ziyaret istiyorsanız (örneğin, sitenizde reklam görüntüleri satmayı amaçlıyor olabilirsiniz.), bu ziyaretçi vurgularının nereden geldiği farketmez diye düşünüyor olabilirsiniz. Yine de sitenizle ilgili olmayan anahtar sözcükler için trafik yaratmaya çalışmak genellikle kabul edilmez. Yakalanmanız halinde arama motorlarının sitenize ambargo koymaları riski bir yana, bu kesinlikle "uygunsuz" bir durumdur. Arama motorlarını insanların aradıkları şeyleri bulmalarına yardımcı olmak için vardır. Eğer insanlar arama motorlarının bu niteliğini bozmaya çalışırlarsa, bu deneyim herkes için kabus olur
Eğer web sitenizle ilgili ziyaretler istiyorsanız (ki umarım öyledir), anahtar kelime seçiminde çok dikkatli olmanız gerekir. İlgili ziyaretler satış için ve tekrarlı ziyaretler için daha fazla şans demektir.
Bu bölümde size ilgili anahtar sözcüklerin nasıl seçileceğini göstermeye çalışacağım. Örneğin; "diyetler" ve "diyet ürünleri" ile ilgili bir siteyi ele alalım. Site sahibi avantaj sağlama düşüncesiyle oluşturduğu anahtar sözcük listesini "diyet" ya da "diyetler" teriminin 100 kere tekrarlanması şeklinde oluşturabikir. Peki bu mantıklı mıdır = Aslında böyle bir yaklaşımda birkaç hata birden yapılmaktadır ve ayrıca anahtar kelimeler gücünün tüm avantajları kullanılmamaktadır. (Fazla tekrarnın çoğu arama motoru tarafından "spam"a eşdeğer bir davranış olarak kabul edildiğini söylemeye bile gerek yok.) İşte böyle bir site sahibinin ihmal ettiği bazı kurallar;
1) İngilizce içerik için çoğul kullanmalısınız
Eğer anahtar sözcüklerinizi çoğul hale getirirseniz, hem tekil hem de çoğul sözcüğü arayanlar sizin sitenizi bulacaktır. Bu durumda site sahibinin anahtar kelime olarak sadece İngilizce "diets" yazması yeterlidir.
2) Türkçe içerikler içim hem tekşl hem de çoğul haller kullanmalısınız.
Eğer Türkçe sözcüklerinizi çoğul hale getirirseniz, tekil sözcükleri arayanlar sitenizi bulamazlar. Türkçe içeriklerde anahtar sözcükler hem "diyet" hem de "diyetler" şeklinde yazılmalıdır.
3) Sözcükleri çeşitlendirmelisiniz.
Tek bir sözcük sitenize sadece birkaç kişiyi getirecektir. Herkesin sizin gibi düşünmediğini gözden kaçırmamalısınız. Diyetle ilgili olan sitenizi veya ürününüzü bulmasını istediğiniz kişi gibi düşünmeye çalışın. Örneğin; diyetle ilgili olan bu örnekte "zayıflama" , "aşırı kilolar" , "fitness" , "şişmanlık" , "rejim" , "sport centers" , "spor merkezleri" , "güzellik" vb. sözcükler kullanabilrisiniz.
4) Aşırı tekrardan kaçınmalısınız
Bazı arama motorları sözcükleri çok fazla tekrarlayan siteleri elemeye başlamaktadırlar. Ben sözcükleri yaklaşık 2 veya 5 defa tekrarlayıp orada bırakırım. Çoğu site şu anda bunu kabul etmektedir. Ayrıca arama motorlarının sözcüklerle ilgili politika değişikliklerini de takip etmelisiniz.
5) Değişen biçimler kullanmalısınız
Herkes burada gördüğünüz biçimde "diyetler" kelimesini doğru olarak yazamayacaktır. Doğru ya da yanlış "diet" , "diyyet" , "rejim" ya da "recim" yazacak birçok kişi vardır. Size aptalca görünebilir, fakat başkası için bu kelimeler çok anlamlı olabilir. Eğer "Zeka testleri" hem de "IQ testleri" kullanacak kadar akıllı davranmazsanız.
6) Güçlü kombinasyonlar kullanmalısınız
Bu bir bakıma tasaruffla ilgilidir. Bazı siteler bir anahtar sözcük listesinin (meta etiketlerde) yalnızca ilk 250 karakteri civarına bakarlar. Yeri daha etkin kullanmak için iki kombinasyonu birleştirmelisiniz. Örneğin; eğr söz konusu site sağlık ürünleri de sunuyorsa, bunu da listesine dahil etmesi gerekir. "Diyet ürünleri" ve "sağlık ürünleri" yazmak yerine bu ikisini birleştirip yalnızca "sağlık ve diyet ürünleri" diyebilir. Bu şekilde, her iki anahtar sözcük kombinasyonunu arayan kişiler daha az yer kullanarak sayfayı açabilirler. Bu, başka anahtar sözcükler için de biraz daha yer kazanmak demektir.
7) Sözcük grupları kullanmalısınız.
Kısa süre önce büyük arama motorlarından birisi tarafından yapılan bir araştırmada, yapılan tüm aramaların %70 'den fazlasında tek sözcük yerine sözcük grupları kullanıldığı ortaya çıkmıştır.
8) Sayfa başına dört anahtar sözcük ya da sözcük grubundan fazlasını amaçlamayın
Eğer daha fazlasını amaçlamaya kalkarsanız, sayfanız sçz konusu tüm sözcüklerle ilgisini kaybedecektir. Her arama motoru sayfaınızın yalnızca belli bir bölümüne bakar. Bu yeri boşa harcamayın! Siteniz de ne kadar çok sayfa varsa, okadar çok anahtar sözcük amaçlayabilirsiniz.
Şimdi biraz zaman ayırıp, sitenizle ilgili anahtar sözcüklerin yazın. Bir liste oluşturduktan sonra kendinize şu soruyu sorun; "Benim sitemden yararlanacak bir kişi neyi nasıl arayacaktır?" sonra sonuçları eleyin.
İnanın çok işinize yarayacak arkadaşlar.
Kaynak kitap; Web Sitenizi Zirveye Çıkartmanın Sırları / Oğuz KOÇ
Derleyen; Hakan ÇOLAK
Shout
Teşekkürler.
YanıtlaSil