13 Mayıs 2012 Pazar

Gizli Girdiler


Gizli Girdiler
Gizli Girdiler

Seçtiğiniz bir anahtar kelimenin sayfanın hemen başlangıcında ki görünen metnin için yerleştirilmesi şüphesiz zordur. Bu sayfa içeriğinin arama motoruna uygun olarak yeniden düzenlenerek yazılmasını gerektiren bir iştir. Web sayfanızın ilk bölümünde tüm anahtar sözcüklerinizi aptalca görünmeden dahil etmenin zor olacağını muhtemelen anlamışsınızdır. Özellikle de sayfanızın üstünde grafik veya akışa uygun bir giriş kullanıyorsanız işiniz daha da zordur.

Sayfalarının en üst tarafında anahtar sözcüklerini sıralarak daha sonra içerik metnini yazan pek çok site vardır. Şüphesiz bu hiç de estetik olan bir durum değildir. Bunu estetik bir şekilde yapmanız çok zor olacaktır. Bunun içi çok sayıda yöntem vardır, fakat web kullanıcısı tarafından farkedilmeyen "hidden input (gizli girdi)" etiketidir.

Bu etiketin web sayfası gövde bölümü içinde (yani, <body> ile </body> arasına) girmesi ve aşağıda ki şekilde görünmesi gerekir;

<input type="hidden" value="anahtar sözcük listeniz buraya gelir">

Bazı arama motorları bu ifadeyi tanırlar, bazıları ise tanımazlar. Hangilerinin tanıyıp hangilerinin tanımadığını incelemeniz gerekir. Bu tekniğin güzel tarafı, web kullanıcısı tarafından tamamen görünmez olmasıdır. İllginç olan şudur; "gizli girdi" etiketini tanıyan arama motorları bu bilgileri aynen belgenizdeki normal metin gibi değerlendirmektedir.

Bu "gizli girdi" etiketi <body> etiketinden hemen sonra, diğer içerik metninden ise hemen önce yer almalıdır. Bazı arama motorları bir belgede ki yaklaşık olarak ilk 1,500 veya 2,000 karaktere bakarlar, bu yüzden herhangi bir grafik etiketinden önce bunu koymalısınız.

Bunun yanında bazı arama motorları anahtar sözcükleri sakladığınız için sitenizi cezalandırır! Yerinizde olsam bu tekniği tüm sayfalarda kullanmazdım. Bunu önce bir veya iki sayfada deneyip sonuçları kontrol ederek ihtiyatlı olmalısınız. Eğer işe yaramıyorsa, kesinlikle kullanmayın. Unutmayın, arama motorlarının kuralları statik değil dinamiktir, her zaman değişebilir.

Neyin işe yaradığını bilmenin tek yolu denemektir. Eğer işe yarayan bir formül bulursanız, onu gönül rahatlığıyla yeniden kullanabilirsiniz.

Kaynak kitap; Web Sitenizi Zirveye Çıkartmanın Sırları / Oğuz KOÇ
Derleyen; Hakan ÇOLAK
Shout

0 yorum:

Yorum Gönder