26 Ocak 2013 Cumartesi

Gsm Destekli Olmayan Tabletlerde Whatsapp Kullanma




Herkese merhaba. Bu yazımda Gsm desteği olmayan bir başka değişle sim kart girişi bulunmayan, telefon aramalarını gerçekleştiremediğimiz tablet bilgisayarlarda Whatsapp kullanılabilir mi ? Nasıl kullanılır ? Nasıl yüklenir ? bunu anlatmak istiyorum.

İnternette Google 'ı açıp tablet ve whatsapp yazdığınızda herkesin gsm desteklemeyen tabletlerden whatsapp 'a girilmiyor mu ? Nasıl ayarlarız ? Tabletim de whatsapp var ama kullanamıyorum ? Tablette whatsapp rehberini nasıl oluşturacağız ? benzeri bir sürü cevaplanmayan sorusunu bulabilirsiniz. Özellikle forumlarda bu konu artık neredeyse sıradan bir konu haline gelmiş. Ortalık cevabını alamayan kullanıcılarla dolu. Arkadaşlar benim de geçen gün elime Hi Level 'in HLV-T704 modeli olan tableti geçti. Açınca whatsapp 'ın içinde kurulu olduğunu görüyorsunuz. Fakat giriş yaptığınız da kendi numaranızı tanımladıkdan sonra "Rehberinizde kimse yok" benzeri bir uyarı görüyorsunuz. Numara ekleme yapacak yer yok. Sadece whatsapp 'ı Google+ Facebook Twitter Gmail gibi hesaplarınız varsa orada ki arkadaşlarınıza önerme seçeneğiniz var. Yani kullanamadığınız whatsapp 'ı arkadaşlarınıza öneriyorsunuz :) Komik.


Ama bu sorunun bir çözümü var. Bahsettiğiö HLV-T704 modelli tabletim de gsm desteği veya sim kart girişi yok. Herhangi bir aparatta kullanmıyorum. Ama whatsapp 'ı kullanıyorum.

Dilerseniz nasıl yapacağımıza geçelim.

1) Öncelikle tabletiniz de bulunan whatsapp uygulamasını kaldırın ve gmail hesabınız yoksa buraya tıklayarak kendinize bir gmail hesabı oluşturun. Gmail hesabınız varsa bu adımı geçin.

2) Bu adımı bilgisayardan yapacaksınız. Tabletinizin tarayıcısından Gmail 'e girerseniz Rehber bölümünü göremezsiniz..Gmail 'a kaydolup hesap oluşturdukdan sonra hesabınızda oturum açın ve aşağıda ki fotoğrafta da gösterdiğim sol üst köşede ki Gmail butonuna bastıktan sonra Rehber sekmesine tıklayın.




3) Rehber sekmesine tıkladıkdan sonra karşımıza çıkan ekranda istenilen bilgileri giriyoruz. Ad Soyad Adres Doğum günü vs gibi bilgiler bulunmakta. Hepsini doldurmanıza gerek yok. Whatsapp 'ın ihtiyac duyduğu kısımlar sadece isim ve cep telefonu kısmı. Bu iki kısmı mutlaka doldurun. Enter tuşuna basarak kaydı tamamlayın.




4) Burada dikkat etmemiz gereken önemli bir nokta var arkadaşlar. Kişiyi kaydederken mutlaka Starred in Android seçeneği aktif olmalı. Aktif değilse whatsapp rehberinizi yine göremez. Bunu yapmanın yani eklediğimiz arkadaşımızı whatsapp 'ın görmesini sağlamamız için aşağıda ki fotoğrafta gördüğünüz üst kısımda bulunan tuşa basıp Starred in Android seçeneğini etkinleştirmeliyiz.




5) Bu işlemlerin tümünü eksizsiz yaptıkran sonra artık tabletimize dönebiliriz. Burada dikkat edilmesi gereken bir kısımda whatsapp 'ı Google Play 'den yani başka bir değişle Android marketten değil whatsapp 'ın kendi sitesinden kurmamız. Google Play 'de ki whatsapp 'ın mobil versiyonu sanıyorum. Çünkü önce rehberimi oluşturdukdan sonra Google Play 'den whatsapp 'ı kurdum fakat numaraları görmedi. Whatsapp 'ı tekrar kaldırıp kendi sitesinden indirdiğim de numaraları gördü. 

5.5) Whatsapp 'ın sitesine gidin (tıklayın). Tabletinize indirdikden sonra yani yeni baştan kurduğunuz için sizden kendi  numaranızı tanımlamanızı isteyecek. Bu işlemi yaptıktan sonra Gmail rehberiniz de ki eklemiş olduğunuz  arkadaşlarınızla konuşma yapabilirsiniz..

Not; Son madde de verdiğim whatsapp site linki android işletim sistemine sahip olan tabletler için. Eğer başka bir işletim sistemi kullanıyorsa tabletiniz buraya tıklayın ve alt kısımda ki kendinize uygun olan seçenekten kurun.


Sorularınız için iletişim sekmesini kullanabillir veya twitter hesabımı takip ederek twitter 'dan sorabilirsiniz.




Shout

80 yorum:

  1. cihazim samsung galaxy s wifi 5.0 sorun o degil whatsapp yuklediim zaman gsm destegi olmadigi icin acmiyor.

    YanıtlaSil
  2. Benim kullandığım 2 tablette de Gsm desteği yok. Fakat ikisinden de whatsapp kullanabiliyorum. Yukarıda ki anlattığım adımları eksiksiz yaptığım için kullanabiliyorum.

    Tabletleriniz de başka bir problem de olabilir. Servislerine danışabilirsini.z

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. banada yardim etttttttt :)

      Sil
    2. hakan-colak@outlook.com adresine mail atarsan yardımcı olmaya çalışırım..

      Sil
    3. Sevgili Hakan Colak. Sagol. Supersin.

      Sil
  3. neyse tesekkur ederim bir defa deniyecem. bu arada viber ve tangoyu calistiiyor ama whatsappi niye calistirmadi bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Viber ve Tango çalışıyor ama Whatsapp çalışmıyorsa başka bir problem vardır evet.

    YanıtlaSil
  5. çin malı tabletime yaptım sorunsuz çalıştı helal birader guzel paylasımm

    YanıtlaSil
  6. son eklediğim kişileri görmemeye başladı, güncellemeye yapmama rağmen. yukarıda ki adımları izliyorum ama atladığım bir yer mi var?

    YanıtlaSil
  7. Muhtemelen atladığınız bir nokta vardır. Hâla yukarı da ki anlattığım yolu izleyerek kişi eklemeye devam ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar öncelikle söylediğiniz gibi işlemleri gerçekleştirdim fakat bu gmail de dediğiniz gibi starred in android seçeneği yok onu bulup işaretlemeyi yapamadım yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. Acaba bir değişiklik mi yapıldı diye baktım şuan ama yukarıda ki gösterdiğim yerde ki gibi hala kullanıma açık. Aynı yerde bulunuyor o seçenek.

    YanıtlaSil
  10. kişilerin görünmemesinin sebeni tablette senkronizasyon ayarının kapalı olmasıymış tekrar senkrone ettim gözüktü, bu problemi yaşayan arkadaşlar olursa dip not olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Rehber bolumunde ilgili yerde Starred in Android secenegi yok?

    YanıtlaSil
  12. Fatih bey şimdi tekrar baktım aynen gösterdiğim yerde o seçenek mevcut. Doğru kısma baktığınızdan emin olun.

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın.yaptım oldu..tekrar tşk..

    YanıtlaSil
  14. Rica ederim. Yapamayan arkadaşlar nasıl bulamıyor hala anlamış değilim :)

    YanıtlaSil
  15. Google Play ile de kendi sitesindeki ile de tablet şu an desteklenmiyor diyip bir sonraki aşamaya geçemeye izin vermiyor. Sizde nasıl rehberden eklemeye geçmiş acaba. Not: Artes D1002 kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  16. Bahsettiğiniz model hakkında bir bilgim yok. Acaba whatsapp tablet uygulamasına artık izin vermiyor mu diye kendi tabletimde ki whatsapp 'ı silip tekrar denedim ve yine çalışıyor. Bazı modellerde hiç kullanılamıyor sanırım. Üst yorumlara bakarsanız yapabilen de var her şeyi yapmış olmasına rağmen kullanamayanda.

    YanıtlaSil
  17. Herkese merhaba,
    Ben yukarıdaki adımları tek tek yaptım ama olmadı. Sonradan bir ayar daha yaptım, oldu. Hakan Bey, isterseniz bu ayarı da yazının sonuna ekleyebilirsiniz. Şöyle ki, tabletinizin ayarlar kısmından hesaplar ve senkronizasyon bölümüne tıklayın ve konumunu açık yapın. Böylelikle gmail hesabınız, whatsapp hesabınız ve varsa skype hesabınız senkronlanıyor. Ben bu şekilde muntazam kullanıyorum. Belki sorununuzu çözer.

    YanıtlaSil
  18. Sorunsuz kullanabiliyorum teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  19. Hakan Bey elinizdeki tablette ( hi level hlv 704 modeli) vınn , vodem , avea jet gibi usb 3g internet hizmetleri çalışabiliyor mu

    YanıtlaSil
  20. Evet tabiki. Ufak bir aparat sayesinde kullanabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  21. Ben tabletten halletmeye calistim ama yine yukaridaki resimde gozuken gmail e tiklayipta bisey cikan yer yok tabletim sizinkiyle ayni

    YanıtlaSil
  22. Tabletinizde yapacağınız tek işlet whatsapp 'ı kurmak ve daha sonra kendi numaranızı tanımlamak. Gmail rehberine kişi ekleme işini bilgisayardan yapmayı deneyin.

    YanıtlaSil
  23. Kişiyi eklerken dediğiniz yere tıkladım fakat Starred in Android seçeniği yok sadece önemli kişiler var ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
  24. O işlemi bilgisayardan yapmanız lazım. Tabletten yapıyorsanız görünmez.

    YanıtlaSil
  25. Ben whatsapp in kendi sitesinden indiremedim ne yapmaliyim indirildi io sonra da tablet anasayfasinda gozukmuyoo

    YanıtlaSil
  26. Ayarlar Menüsü 'ne girip Uygulamalar kısmına baktığınız da indirdiğiniz uygulamalara ulaşabilirsiniz. Bazen masa üstünde kısa yol oluşturmuyor ama indirilenler listesinde görürsünüz.

    @Kerem Ağaç Samsung tabletlerde whatsapp kullanılmıyor. O tablet başka bir şekilde engellenmiş whatsapp tarafından bilemiyorum. Firmaların kendi aralarında bir sıkıntı sanırım.

    YanıtlaSil
  27. merhabalar.
    4. adım started with android olmuyor. tabletteki hesaplarım senkronize olmuyor ondan olabilir mi + tablete browserdan whatsapp kendi sitesinden uygulamayı indirdim ancak onayla ve devam et tuşuna basınca tabletler şu anda desteklemiyor uyarısı alıyorum.
    neden olur cevaplarsanız sevinirim. acaba benim tablet desteklemiyor olabilir mi? Cube U30gt mini kullanıyorum. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  28. Hesapların senkronize olmaması ile ilgili bir problem yaşıyorsunuz. Önce o sorunu aşmanız lazım. Started olayına gelince tabletten değil bilgisayardan yapacaksınız o adımı. Tabletten görünmüyor.

    YanıtlaSil
  29. Bi kere denedim hemen oldu tesekkurler yardiminiz icin bu kadar guzel anlatilabilir

    YanıtlaSil
  30. Olmadı. Tabletlerde uyumlu değil diyor hala WhatsApp'da. Samsung Galaxy Player 5.0'da çalışmadı.

    YanıtlaSil
  31. Arkadaşlar. Samsung modellerinde çalışmıyor Whatsapp. Tablet ile alakası yok. Samsung ile Whatsapp arasında ki bir durumdan dolayı sanıyorum hiçbir Samsung modeli tablette whatsapp çalışmaz. Sadece telefonlarında çalışıyor.

    YanıtlaSil
  32. Sorunsuz calisiyor cok tesekkurler elinize saglik :) bir de viber icin bi link atabilir misiniz ? Veya aciklama? Simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  33. @Tuğçe kullanabildiğine sevindim. Viber içinde bir yazı yazayım ozaman :) 1 2 güne hazır olur sanırım.

    YanıtlaSil
  34. Yorumumdan sonra Viber 'i hemen incelemeye başladım fakat sim kart girişi olmayan tabletlerimiz de Viber 'i kullanamıyoruz. Gmail hesabımızda ne yazık ki Viber 'de işimize yaramıyor. Ama Viber ile aynı işi yapan hatta ondan daha gelişmiş olan Message Me 'yi kullanabilirsiniz.

    Onu da daha önce burada; http://hkncolak.blogspot.com/2013/04/message-me-nasl-kullanlr.html anlatmıştım. Tıklayıp inceleyebilirsiniz. Viber 'den daha gelişmiş, daha kolay ve ücretsiz bir program.

    YanıtlaSil
  35. Yaptım oldu!! Çok teşekkürler faydalı bir paylaşım olmuş..

    YanıtlaSil
  36. yaptım oldu gerçekten teşekkürler :))
    ama şimdide telefondan giremiyom ya artık değişmeli kullanırım :)))

    YanıtlaSil
  37. Telefonda ki problem anlık sanıyorum. Dün de ben kullanamıyordum telefondan.

    YanıtlaSil
  38. hakan bey peki biz yeni sohbet ekle ye gelip yenile yaptığımızda bu adımları tekrar yapmadanda yeni rehbere eklediğimiz kişiler eklenir mi

    YanıtlaSil
  39. Tabi tabi. Karşı taraf sizi eklediyse zaten bu adımları yapmanıza bile gerek kalmıyor. O size yazdıktan sonra Kişiyi Ekle veya Engelle diye seçenekler çıkar. Ekle 'yi seçerseniz eklenmiş olur. Bu adımlara gerek kalmaz.

    YanıtlaSil
  40. Probook PRBT740 adlı tablette whatsapp ve skype çalışırmı acaba ?

    YanıtlaSil
  41. Evet Sarenur kullanabilirsin.. Whatsapp sıkıntı çıkarıyor bazen sanıyorum. Çok fazla mail alıyorum olmadı, yapamadım diye. Whatsapp yerine MessageMe 'yi de kullanabilirsiniz. Whatsapp 'dan daha gelişmiş, daha kolay kullanılan bir uygulamadır.

    YanıtlaSil
  42. valla saolasın kardeş, eksiksiz uyguladım, demekki whatsapp, gmaille alakalıymış :D, iyi anlatım, yapamayanlar atlasın biyerden :D, resimli bi de :D

    YanıtlaSil
  43. çok teşekkür ederim dostum sayende yapabildim..

    YanıtlaSil
  44. Samsung Galaxy Tab 2 7.0 kullanıyorum whatsapp nasıl yükleyebilirim yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
  45. @Emre bey yukarılarda bir kaç yorumda yazdım. Samsung modellerinin hiçbirisinde çalışmıyor. Samsung ile Whatsapp arasında ki bir konudan dolayı sanıyorum bilemiyorum. Samsung 'da sadece telefonlarda çalışıyor.

    YanıtlaSil
  46. Arrkadasim ben yaptim oldu. Yanliz kurmadan onxe hesaplar ve senkronizasyonlar kismindan gmaile basim kisileri senkronize ettim . Belkide bu yuzden oldu.cok tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  47. kişileri whatsapp a gmail den tek tek mi ekliycez. telefon rehberinden otomatik olarak eklemiyomu?

    YanıtlaSil
  48. @Arif bey; karşı taraf sizi eklerse otomatik görünür, siz ekleyecekseniz tek tek eklemeniz lazım.

    YanıtlaSil
  49. strarred in android yazısı bende de yok ve pc den bu işlemi yapıyorum ?

    YanıtlaSil
  50. Tabletlerinize Gmail uygulamasını indirip giriş yapın. Daha sonra tekrar bilgisayardan göz atın.

    YanıtlaSil
  51. Samsung Galaxy Tab 2 7.0 tabletimde sorunsuz calisiyor. Bilgiler için tesekkurler...

    YanıtlaSil
  52. Verdiğiniz adımları yaptım ve uygulamayı başarıyla yükledim.Whatsappı sadece tabletten kullanıyorum.Telefonum faturalı ve internet paketim yok.Whatsappı tabletten kullanmam cep telefonu faturama yansır mı?

    YanıtlaSil
  53. @Begüm hayır faturana bir yansıma olmaz wifi ile kullanıyorsan. Bu arada whatsappı aynı numara ile hep telefon hem tablette kullanamazsın zaten.

    YanıtlaSil
  54. Samsung tab 2 3glı olmasına rağmen uygulamayi desteklemiyor. Calistiran arkadaş nasıl çalıştırdığını söyleyebilir mi ?

    YanıtlaSil
  55. Samsung tabletlerde kullanılmıyor. Yorumlarda bir kaç defa belirtildi bu.

    YanıtlaSil
  56. Mobee s1200 de yaptım oldu. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  57. süper kurdum şimdi çalışıyor çok sağolun rehberide telefonumun kartviziti gönderdenden blututla gönderdim hepsi eklendi şimdi şakır şakır

    YanıtlaSil
  58. Allah razı olsun valla ne kadar teşekkür etsem az , Asus Memopad Hd 7 tabletimde rahat rahat kullanıyorum whatsapp ı

    YanıtlaSil
  59. Dark evopad r9740 alacağım. Kurmayı düşünüyordum anlattıklarınızdan ve yorumlar hoşuma gitmişti ki ta ki şu yorumu görene kadar:

    @Begüm hayır faturana bir yansıma olmaz wifi ile kullanıyorsan. Bu arada whatsappı aynı numara ile hep telefon hem tablette kullanamazsın zaten.

    Ben şimdi tablete yüklersem telefondaki whatsappı kullanamayacak mıyım? Telefonum nokia c5-03. Aldığım tablet android işletim sistemli. Olurda tablete yükleyebilirsem telefondakini kullanamayacak mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Tabletiniz de kullanmaya başladığınız an telefonunuzda ki uyarı verecektir. Whatsapp bir numara ike sadece bir cihazda kullanıkabikir, dogrulamak icin numaranizi tekrar girin diye. Dogrularsaniz bu sefrr tabletinizde ki ayni uyariyi verecektir. Yani kisaca 2 ayri numaraniz yok ise 2 cihazda kuklanamazsiniz.

      Sil
  60. Saolun bu kötü oldu...

    YanıtlaSil
  61. Tabletlere bbm i nasil yukleyecegiz yardimci olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay.

      Öncelikle Google Play 'den BBM uygulamasını yükleyin. (Arama kutucuğuna BBM yazarak bulabilirsiniz)

      Uygulamayı yükledikten sonra çalıştırın. Arayüzü açılınca sizden bir mail adresi isteyecek. Yazıp bekleyeceksiniz. Yoğun şekilde kullanıldığı için bekleme sırasıma giriyorsunuz.

      En geç 2 günde yazdığınız e-posta adresine mail geliyor kullanabilirsiniz diye. Sonra uygulamayı açıp tekrar girdiğinizde kurulum işlemlerini göreceksiniz.

      Sil
  62. Whatsapp'ı telefonumda(Galaxy Ace) kullanıyorum. Numaramı tablette(Galaxy Tab 2 7.0) doğrulayıp birkaç kere konuştum ancak telefonumda kullanamadığım için telefona geri döndüm. Her numara yalnızca bir kere kullanılabilir benzeri bir bildiri aldım. Bu sefer de tablette tekrar doğrulamam gerekiyor. Ekstradan numara kullanmadan bunu nasıl çözebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanamazsınız. Bir numara ile sadece bir cihazda kullanılmasına izin veriliyor whatsapp 'ın. Hangisinde doğrulama yaparsanız diğer cihazda ki deaktif olur, kullanamazsınız.

      Sil
  63. tesekkurler android tablette oldu emeginize saglik..

    YanıtlaSil
  64. Yapamayanlar için ; Hi suite adlı programı kurun rehberinizi telefondan hafıza kartına aktarın daha sonra programı bilgisayarınıza kurun telefonunuzla bağlayın rehber seçeneklerinden kişileri içeri aktarın işe yarıyor :)

    YanıtlaSil
  65. Hakan Bey iyi ki bu bilgiyi bizlerle paylaşmışınız.Bende tablet almayı düşünüyordum bu soru var dı aklımda sayenizde halledebileceğim çok teşekkürler rahatladım :D

    YanıtlaSil
  66. Hakan bey konu anlatımı için teşekkür ederim. Samsung P3110 tabletime yukarıdaki yönergeleri uyguladım ve whatsapp çalıştı. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  67. Samsung Galaxy Note 10.1 gayet guzel calisti bu sekilde.
    Yalniz iki ayri numarayla yapmak lazim birini telefona birini tablete.

    YanıtlaSil
  68. Gerçekten oldu çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  69. Merhaba.Bende tarif ettiginiz gibi yaptim.samsung tab 2 de.tesekkur ederim.cok guzel oldu.

    YanıtlaSil
  70. Teşekkürler oldu :) tabletim Hi-level HLV-T708

    YanıtlaSil
  71. Bilgi süper ben samsung tablete yükledim ve on numara çalışıyor teşekkür ederim.Bizim gibi teknoloji fakiri insanlar için güzel bir paylaşım DEVAM EDİN LÜTFEN.

    YanıtlaSil
  72. yaptım çalışıyor süpersiniz tesekkürler

    YanıtlaSil