13 Mayıs 2012 Pazar

Arama Motorlarına Uygun Çoklu Sayfalar



Arama Motorlarına Uygun Çoklu Sayfalar

Örneğin herhangi bir arama motorunda en üst sıralamaya gelmesini sağladığınız bir web sayfası diğer bir arama motorunda üst sıralamalara gelemeyebilir. Çeşitli arama motoru kriterlerini sağlama sorununun başka bir çözümü olduğundan daha önce bahsetmiştik. Tek sayfayla her arama motorunu aynı anda memnun edemezsiniz. Peki öyleyse ne yaparsınız ? Bu durumda aynı sayfadan bir tane daha yapıp, bu yeni sayfayı da diğer arama motoru için yeniden düzenlemeye çalışabilirsiniz.

Eğer yeteri kadar web alanına sahipseniz, büyük arama motorlarının her birinin şartlarını sağlayan ayri bir web sayfası oluşturmalısınız. Buna ilişkin bir fikir, "main" ya da "index" sayfanızı alıp onun çeşitli kopyalarını oluşturmanızdır. main-1.htm, main-2.htm, main-3.htm vs.. Her kopya da görünmeyen bileşenleri özel arama motorlarının şartlarını yerine getirecek şekilde değerlendirin Bu adım da şu şekilde yapılır;

Önce web sayfanızı üst sıralarda göstermesini istediğiniz arama motoruna gidin. Nadir kullanılan birkaç anahtar sözcükle bir arama yapın, Az kullanılan kelimeler genellikle daha iyi sonuç verir. Sıralamada ki ilk 10 belgeyi karşılaştırıp, nelerin ortak olduğuna bakın. Bulduğunuz sonucu ürettiğiniz yeni çoklu sayfalardan birisine uygulayın ve sayfayı indekslemesi için ilgili arama motoruna tekrar gönderin. Tüm büyük arama motorları için bu işlemi hazırladığınız farklı sayfalar üzerinde tekrarlayın.

Unutmayın en üst sırada oldukları için incelediğiniz bazı sayfalar örümcek tarafından indekslenmelerinden bu yana değişmiş olabilir. Bu durumda yaptığınız inceleme ve bilgiler hatalı olacaktır. En azından ilk 10 ya da biraz daha fazla sayıda belgeyi karşılaştırmak bu nedenle önemlidir. Yalnızca ilk bir veya ihi belgeye bakarsanız, bilgiler hatalı olabilir. Tümünün ortak nokralarını karşılaştırın. Bunu sayfanıza uyguladığınız takdir de söz konusu arama motorunda daha yüksek sırada yer alırsınız.

Çok daha fazla garantici olmanın bir diğer yolu ise, farklı anahtar sözcük gruplarının için de ayrı sayfalar oluşturmaktır. Örneğin, eğer her ürününüzle ilgilenebilecek farklı gruplarda kimseler (öğrenciler, öğretmenler, iş adamları, doktorlar vs.) varsa, bu ilgi gruplarının her birine hitap edecek ayrı bir grup sayfa yaratmak isabetli olur.

Daha açık söylemek gerekirse, eğer 4 ayrı insan grubunu siteye çekmeye çalışıyor ve 6 farklı arama motorunu hedefliyorsanız, 24 ayrı sayfa oluşturacaksınızç Bu sizin konuyla ilgili ziyaretlerinizin kalitesini önemli ölçüde arttıracaktır. Anca çok sayıdaki giriş sayfaları aynı zaman da tehlike de yaratır. Her birinin farklı olmasına özen gösterin. Aksi takdirde arama motorları bunu tespit edip, sizi cezalandırabilir.

Kaynak kitap; Web Sitenizi Zirveye Çıkartmanın Sırları / Oğuz KOÇ
Derleyen; Hakan ÇOLAK


Shout

0 yorum:

Yorum Gönder