14 Ekim 2012 Pazar

Gelecegin Isletim Sistemi

Herkes Windows 8'den bahsederken, çok uzaklarda birileri, geleceğin işletim sistemini geliştiriyor!

Tsinghua Üniversitesi Bilgisayar Mühendisleri bu sıralar yoğun bir çalışma içerisindeler. TransOS adını verdikleri işletim sistemi modeli her platformda, bulut bazlı olarak büyük kitleler için üretilmek üzere.

TransOS'ta tüm işletim sistemi kodları, boş bir terminalde erişilebilecek şekilde bir bulut sunucu üzerinde bulunuyor.

Yaoxue Zhang ve Yuezhi Zhou "Terminal (istemci) açılabilecek kadar küçük bir koda sahip ve internete dinamik olarak bağlanıyor" diye açıklıyor. "TransOS daha sonra kullanıcı sanki masaüstü işletim sisteminde çalışıyormuş gibi grafiksel arabirimden işletim sistemi indiriliyor. Uygulamalar daha sonra TransOS kodu çağırılarak gerektiği kodları çalıştırıyor. Bellek ve işlemci klasik masaüstü işletim sistemlerinin tersine kullanılmayan kaynakları boşa harcamıyor"

Zhang ve Zhou'ya göre TransOS tüm kaynakları sanallaştırılmış donanım ve ağ üzerinden kullanıyor ve hatta kullanıcıya alışkın olduğu masaüstü işletim sistemini bile sunabiliyor.

TransOS geliştirmesi henüz tamamlanmış değil ama bir çok uygulama ve geleneksel masaüstü uygulamaları çoktan işletilebilir hale getirilmiş. Mühendisler düşük maliyetli PC ve mobil cihazların da bundan faydalanabileceğini söylüyor.


Shout

0 yorum:

Yorum Gönder